اخبار

کارگاه دو‌روزه مدیریت مادران بد‌حال-کرمانشاه

شرکت تسنیم گستر در کارگاه دو‌روزه مدیریت مادران بد‌حال - بیمارستان امام رضا کرمانشاه

چرا کارگاه مدیریت مادران بدحال برگذار گردید ؟

مرگ و میر مادر بر اثر عوارض بارداری و زایمان، نشانگری حساس از وضعیت زنان در جامعه، دسترسی به مراقبت ها، کفایت و کیفیت مراقبت های سلامتی و ظرفیت سیستم ارائه خدمات در پاسخگویی به نیازهای جامعه زنان بوده و نشان دهنده اوضاع اقتصادی و اجتماعی هر جامع های می باشد. همچنین، مرگ و میر به دلیل عوارض بارداری و زایمان از مهمترین شاخص هایی است که نشان دهنده وضعیت توسعه کشورها می باشد. سال‌هاست که علم پزشکی به قدری پیشرفت داشته که کسی توقع شنیدن فوت مادر باردار در هنگام زایمان را ندارد، اما هرساله آماری چند صد نفره از مرگ این مادران منتشر می‌شود. از این رو شرکت تسنیم گستر درصدد گسترش آگاهی در این زمینه برآمد، تا با برگذاری کارگاه دو‌روزه مدیریت مادران بد‌حال، نقش کوچکی در بهبود سلامت جامعه زنان و مادران عزیز کشورمان داشته باشد.

برگذاری کارگاه مدیریت مادران بدحال در کرمانشاه

کارگاه دو روزه مدیریت مادران بدحال، به تدریس دکتر صلاح‌الدین محمودی آذر فوق تخصص مترنال آی‌سی‌یو و از اساتید دانشگاه در کشور کانادا، در سالن دکتر صادقی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه برگذار گردید. در این کارگاه با آنالیز موارد متعدد مرگ مادر با استفاده از Interactive learning model و بررسی کیس‌ها و سناریو‌های بالینی، سعی بر این بود تا  آموزش کاربردی باشد. لذا سبب افزایش عمق یادگیری و اثرگذاری شود. طبق گزارشات جهانی سالانه ۳۰۳۰۰۰ مادر در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند. این آمار تقریبا به معنی مرگ روزانه ۸۳۰ زن و به عبارت دقیق‌تر هر دو دقیقه یک نفر است. در حالی که اکثر این مرگ‌ها با استفاده از خدمات پزشکی قابل پیشگیری هستند. بزرگترین عاملی که منجر به مرگ در زایمان می‌شود از دست دادن خون زیاد و دچار شدن به عفونت‌هاست. البته آمار ارقام درمورد میزان مرگ مادران هنگام زایمان چندان هم دقیق نیست. چرا که در کشورهای در حال توسعه آمار دقیقی از این موضوع در دست نیست. و بسیاری از مرگ‌ها گزارش نشده باقی می‌مانند.

مجری این امر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با همکاری انجمن متخصصین زنان کرمانشاه بودند که زحمات متعددی را متحمل شدند. شما همچنین می‌توانید گزارش تصویری این کارگاه را در این آدرس، در کانال آپارات ما مشاهده کنید. به امید روزی که آمار این حوادث تلخ به صفر برسد.

“با هم، برای سلامت جامعه زنان”

ارتباط با ما

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *