دانستنی‌های سلامت

درمان های طبیعی زود انزالی

درمان های طبیعی زود انزالی معمولا از بی عوارض ترین درمان های انزال زودرس بوده و عموما در بلند مدت جوابی دائمی به شما خواهد داد. در این مقاله راه های طبیعی مختلف اعم از خوراکی های مفید، ورزش های مناسب (یوگا، تمرینات کگل و …)، داروهای گیاهی مناسب، بهبود کیفیت خواب و در یک کلام اصلاح سبک زندگی را بررسی میکنیم. در پایان با پاسخ به سوالاتی که شما در اینستاگرام ما مطرح کرده اید، مقاله را به پایان می رسانیم.

زود انزالی چیست؟

انزال زودرس (ترجمه انگلیسی Premature Ejaculation)، زمانی است که قبل از مقاربت یا کمتر از یک دقیقه بعد از شروع رابطه جنسی به ارگاسم می رسید. زمان مشخصی برای انزال مرد در حین رابطه جنسی وجود ندارد، اما اگر به این زودی انزال کنید و نعوظ خود را از دست بدهید، ممکن است شما و همسرتان احساس کنید زمان کافی برای لذت بردن از آن ندارید.

این مساله می تواند ناامید کننده و حتی شرم آور باشد، اما یک مسئله رایج برای مردان است. بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از مردان در دوره ای از زندگی خود به آن مبتلا می شوند. بنابراین، به خاطر داشته باشید – اگر فقط گاهی اوقات اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست.

مدت زمان زود انزالی چند دقیقه است؟

همانطور که بالاتر گفتیم، زمان مشخصی برای تایین زود انزالی وجود ندارد. اما به طور معمول از قبل از شروع رابطه تا ۲ دقیقه بعد از شروع روابط جنسی، بازه ای است که زود محسوب می شود.

برای زود انزالی پیش چه دکتری باید رفت؟ – تشخیص زود انزالی

در ابتدا شما می توانید از پزشک عمومی خود راهنمایی های لازم را هم بگیرید. اما در صورتی که مشکل انزال زودرس (PE) شما گذرا و موقتی نبود و به زود انزالی حاد تبدیل شد، حتما به پزشک اورولوژی مراجعه نمایید. پزشک شما احتمالاً با این سؤال شروع می کند که آیا همیشه این مشکل را داشته اید یا اینکه این یک چیز جدید است. آنها ممکن است در مورد زندگی جنسی یا روابط شما بپرسند. احتمالاً یک معاینه فیزیکی نیز انجام می شود.

اگر پزشک فکر می‌کند مشکلات عاطفی باعث PE شما شده است، ممکن است شما را به یک روانشناس یا مشاور ارجاع دهد که تراپیست رابطه جنسی است.

به گزارش WebMD، علت آن واقعاً مشخص نیست! اما تفکرات، ذهن و شیمی مغز شما هم می تواند تا حدی دلیل این مشکل باشد. مردانی که سطح پایینی از سروتونین شیمیایی در مغزشان دارند، در زمان کوتاهی به انزال می رسند.

عوامل عاطفی که سبب انزال زودرس می شوند:
  • فشار ذهنی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • احساس گناه
  • مشکلات در روابط اجتماعی یا عاطفی
  • عدم اعتماد به نفس
  • نگران عملکرد جنسی خود بودن
  • افکار و تصورات منفی در رابطه با رابطه جنسی (سرکوب جنسی)
برخی از شرایط فیزیکی نیز ممکن است باعث PE شوند:
  • سطوح هورمونی غیرمعمول
  • سطوح نامنظم انتقال دهنده های عصبی (عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز شما که پیام ها یا تکانه ها (impulse) را به بقیه بدن شما منتقل می کند)
  • التهاب یا عفونت در پروستات یا مجرای ادرار (لوله ای که از مثانه شما خارج می شود و ادرار را به خارج از بدن می فرستد)
  • ویژگی های ژنتیکی که از والدین خود به ارث برده اید

گاهی اوقات PE می تواند برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) مشکل ساز باشد. این زمانی است که آلت تناسلی برای رابطه جنسی به اندازه کافی سفت نمی ماند. مردانی که نگران از دست دادن نعوظ خود هستند، ممکن است در خود الگوی رفتاری عجله برای انزال را ایجاد کنند. ترک کردن این عادت بسیار سخت است. درمان اختلال نعوظ ممکن است باعث از بین رفتن انزال زودرس شود. گزینه های دارویی زیادی وجود دارد.

برای درمان زودانزالی چی بخوریم؟

۸ خوراکی روزمره برای درمان انزال زودرس (PE)

تو همان چیزی هستی که میخوری! این جمله ی معروف رو تاحالا شنیدی؟ با توجه بیشتر به مواد غدایی که مصرف می کنید، می توانید تا حد زیادی مشکلات سلامت خود را برطرف کنید. بسیاری از میوه ها و خوراکی ها روزمره می توانند برای درمان انزال زودرس مفید باشند.

۱. هویج:

هویج سرشار از بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است. اینها جریان خون را در حین رابطه جنسی به اندام تناسلی افزایش می دهند و انزال نابهنگام را کاهش می دهند. همچنین هویج، میل جنسی را در مردان افزایش می دهند.

برای بهترین نتیجه، مخلوطی از هویج رنده شده، زرده تخم مرغ (۱ تخم مرغ) و شنبلیله (۱ قاشق چایخوری) را هر روز به مدت ۳ ماه مصرف کنید. دو مورد آخر باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن می شوند. این ترکیب غذای مناسبی برای انزال زودرس است.

۲.موز:

موز چگونه به درمان زود انزالی کمک می کند؟
موز یک ماده غذایی مطمئن برای انزال زودرس است که سرشار از پتاسیم و بروملین هستند. این مواد به افزایش میل جنسی و کاهش احتمال انزال زودرس کمک می کند. مصرف موز استقامت و سطح تستوسترون شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، سطح گلوکز زیادی دارد که به ماندگاری طولانی‌تری در تخت به شما کمک می‌کند.

طریقه مصرف: می توانید یک لیوان میلک شیک موز در صبحانه میل کنید. خوردن یک موز قبل از رابطه جنسی نیز یکی از موثرترین درمان های خانگی برای ماندگاری بیشتر در رابطه جنسی است.

3. گردو:

گردو منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، امگا ۳ و دارای خواص ضد التهابی است و یکی از موثرترین مواد غذایی برای درمان زود انزالی است. کیفیت و انرژی اسپرم را بهبود می بخشد و کمک می کند تا مدت بیشتری قادر به انجام فعالین های جنسی باشید. مصرف گردو می تواند اختلال نعوظ را نیز درمان کند.

طریقه مصرف: می توانید گردو را به عنوان میان وعده بین وعده های غذایی مصرف کنید. پزشکان هومیوپاتی توصیه می کنند برای بهترین نتیجه، ۱ عدد گردو را هر شب در آب خیس کنید و روز بعد بخورید. گردو با عسل می تواند به مردان کمک کند نعوظ بهتری داشته باشند.

4. سیر:

سیر چگونه به انزال زودرس کمک می کند؟
در لیست غذاهای ما برای درمان زود انزالی قرار دارد. سیر یک داروی افزایش میل جنسی با سطوح بالای آلیسین است. حبه سیر خاصیت ضد التهابی و ضد باکتریایی دارد. گردش خون را بهبود می بخشند و یک تجربه جنسی عالی را امکان پذیر می کنند و شانس انزال زودتر از موع را کاهش می دهند.

بهترین طریقه مصرف: می‌خواهید بدانید چگونه PE را برای همیشه درمان کنید؟ درمان‌های خانگی مانند سیر تازه می‌توانند کمک کنند. آن را در روغن حیوانی تفت دهید، سپس هر روز صبح ناشتا ۳ تا ۴ حبه از آن را بجوید.

6. هندوانه:

این میوه خوشمزه منبع فوق العاده ای برای آبرسانی است. طبق گفته WebMD، هندوانه یک ویاگرای طبیعی است!

هندوانه دارای یک ماده مغذی گیاهی به نام سیترولین است که یک تقویت کننده میل جنسی است. تبدیل به آرژنین می شود که یک اسید آمینه ضروری است. رگ های خونی آلت تناسلی را شل و گشاد می کند. این جریان خون را به آلت تناسلی افزایش می دهد و کیفیت نعوظ را بهبود می بخشد.

نحوه مصرف هندوانه: می توانید این غذا را برای انزال زودرس به عنوان بخشی از سالاد میوه خود بخورید. همچنین می توانید یک لیوان آب هندوانه درست کنید و در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

۷. شکلات تلخ:

شکلات تلخ یکی از مواد غذایی موثر برای درمان زود انزالی است. این یک آفرودیزیک طبیعی است و حاوی یک ترکیب آناندامید است. این ترکیب به بهبود خلق و خوی کلی کمک می کند. شکلات تلخ حاوی آرژنین است که به تحریک سطوح دوپامین و سروتونین در بدن کمک می کند. نقش حیاتی در کاهش اضطراب، استرس و ناامیدی های جنسی (علل انزال زودرس) دارد.

۸. آشواگاندا:

آشواگاندا یک گیاه سنتی است که برای سلامت جنسی حیاتی است. این گیاه میل جنسی را تقویت می کند و به مردان کمک می کند تا از نظر ذهنی کنترل لازم برای فعالیت های جنسی را داشته باشد. مصرف یک قاشق چای خوری آشواگاندا چرنا با یک لیوان شیر گرم در شب به بهبود قوای جنسی و کنترل اختلال نعوظ کمک می کند.

قویترین داروی گیاهی برای زود انزالی

معمولا از گیاه جنسینگ با عنوان قوی ترین گیاه تقویت قوای جنسی و درمان زودانزالی یاد می شود! جنسینگ قرمز، سفید هر دو جزو داروهای گیاهی مرسوم در ایران هستند اما جنسینگ پرویی طبق تحقیقات اثرگذار ترین گیاه تقویت قوای جنسی شناخته می شود.

همچنین کپسول های گیاهی متنوعی اعم از دایان مکس و افوردایت در ایران تولید می شوند. اما به دلیل عدم وجود جامعه آماری مناسب و قابل استناد در کشور ما، داروی خاصی را به شما پیشنهاد نکنید.

توجه: قبل از استفاده از هر دارویی برای درمان اختلالات نعوظ یا انزال زودرس، با پزشک خود مشورت کنید.

حرکات ورزشی برای زود انزالی

یوگا برای درمان زود انزالی

یوگا علاوه بر آرامش ذهنی که برای شما به ارمغان می آورید، می تواند بسیاری از مشکلات شما را با ایجاد گردش خون مناسب از بین ببرد. حرکات مناسب برای زودانزالی را در تصویر زیر می بینید. در انجام هر حرکت دقت کنید که در وضعیت صحیح قرار میگیرید تا به ستون فقرات خود آسیب نرسانید.

ایده آل ترین وضعیت ممکن این است که چرخه زیر را ۵ بار و هر حرکت را ۳۰ ثانیه انجام دهید. اما توصیه میکنیم در حد توان خود شروع کنید. ساختن عادت های کوچیک رفته رفته به نتایج بزرگ تبدیل میشن 🙂

درمان زودانزالی با یوگا

تمرین کگل برای انزال زودرس

هدف اصلی انجام تمرینات کگل، تقویت عضلات کف لگن و افزایش کنترل فرد بر روی زمان انزال خود است. شاید مرز بین یوگا و تمرینات کگل گاهی کمرنگ شود. اما علاوه بر تمامی حرکات یوگا مطرح شده حرکت پل باسن و تمرینات زیر توصیه می شود.

تکنیک توقف و شروع:

در این تکنینک شما یا همسرتان، باید تحریک را تا زمانی که احساس کنید قرار است به ارگاسم برسید ادامه دهید. تحریک را برای حدود ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که احساس از بین برود متوقف کنید. تحریک را دوباره شروع کنید و سه یا چهار بار دیگر قبل از انزال تکرار کنید.

تکنیک Squeeze یا فشار دادن:

مانند روش شروع و توقف عمل می کند. اما، زمانی که احساس می کنید در حال رسیدن به ارگاسم هستید، شما یا همسرتان سر آلت تناسلی خود را فشار می دهید تا زمانی که نعوظ را از دست بدهید. این کار را چند بار قبل از انزال تکرار کنید.

برخی از مردان متوجه می شوند که اگر در حین رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند، مدت طولانی تری دوام خواهند آورد.

اگر آن ها برای شما کار نمی کنند، می توانید چند چیز دیگر را امتحان کنید:

عضلات خود را تقویت کنید:

عضلات ضعیف کف لگن گاهی اوقات به PE کمک می کنند. تمرینات کگل ممکن است به تقویت آنها کمک کند. تمرینات کگل انواع و اقسام مختلفی دارند اما ساده ترین آنها این است. با توقف ادرار در وسط جریان، عضلات مناسب را برای سفت کردن پیدا کنید. آنها را به مدت ۳ ثانیه محکم نگه دارید و سپس آنها را به مدت ۳ ثانیه رها کنید. این کار را ۱۰ بار، حداقل سه بار در روز انجام دهید.

 

سوالات شما درباره زودانزالی

درمان زود انزالی با وازلین

جوابتون رو خلاصه بدیم؟ خیر! هیچ شواهدی برای اثبات اثرگذاری وازلین بر عملکرد جنسی آقایان وجود ندارد. اما این شایعه از کجا میاد؟

طبق گزارش Healthline، سال‌هاست که در بسیاری از فرهنگ‌ها، عمل تزریق یا وارد کردن چیزی به آلت تناسلی برای بزرگ‌تر کردن آن یا بهبود استقامت جنسی، اغلب بدون راهنمایی متخصصان پزشکی انجام می‌شود. اگر وسوسه شده اید که به جای ویاگرا یا هر درمان تایید شده دیگری برای ED از وازلین استفاده کنید، وقت خود را تلف نکنید و ریسکش را به جان نخرید! گزینه‌های مطمئن‌تر و مؤثرتری وجود دارد.

با این حال، گزینه‌های بالقوه خطرناک زیادی وجود دارد که افراد امتحان کرده‌اند، از جمله تزریق وازلین یا سایر محصولات ژله‌ای نفتی (petroleum jelly) به آلت تناسلی!

همچنین ممکن است در مورد ژل های موضعی یا روغن های گیاهی شنیده باشید، اما هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از وازلین به عنوان یک درمان موضعی برای آلت تناسلی شما، بر عملکرد جنسی شما تأثیری خواهد داشت.

حنا برای زود انزالی

عده ای معتقدند استفاده از ماساژ حنا و ضخیم شدن پوست آلت می‌تواند از تحریکات بیش از حد و زودانزالی جلوگیری شود. اما شواهد قابل استنادی درباره ی این ادعا وجود ندارد. شاید بهتر باشه وقت ماساژ رو به انجام تمرینات کگل اختصاص بدید!

درمان زود انزالی با خمیر دندان

این هم از اون حرفاست!

شرکت های تولید خمیردندان، در ترکیبات این محصول از بی حسی های خفیف استفاده می کنند تا به شما حس تمیزی بیشتری بدهد! از این رو عده ای استفاده از خمیردندان برای سر شدن آلت تناسلی را پیشنهاد می کنند! این ایده هم چندان کاربردی نیست و توصیه می شود از ژل، اسپری و قرص های تاخیری استاندارد استفاده کنید.

ایا کاندوم به جلوگیری از زودانزالی کمک میکنه؟!

بله! کاندوم ها با استفاده از لوبریکانت های تاخیری میتوانید تا حد زیادی انزال شما را به تاخیر بیاندازند. همچنین بعضی از انواع کاندوم ها، با کمک حلقه تاخیری آلت تناسلی، فشار حساب شده ای به سر آلت شما وارد می کنند که سبب به تاخیر انداختن زمان انزال و لذت جنسی بیشتری می شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *