دانستنی‌های سلامت

راهکارهای طبیعی تقویت قوای جنسی مردان

راهکارهای طبیعی تقویت قوای جنسی مردان

راهکارهای طبیعی تقویت قوای جنسی مردان – گیاهان، خوراکی ها و دمنوش

راهکارهای طبیعی تقویت قوای جنسی مردان، ماندگار ترین و بدون عوارض ترین راه های درمانی مشکلاتی از قبیل اختلالات نعوظ (به انگلیسی Erectile dysfunction یا ED)  و زودانزالی هستند. روش های کارآمد متعددی اعم از داروهای گیاهی و دمنوش،اصلاح سبک زندگی، یوگا و مدیتیشن وجود دارد که در این مقاله به خوراکی های گیاهی و دمنوش می پردازیم.

روزانه مردان زیادی با دغدغه و ترس از اینکه در رابطه‌ی جنسی به اندازه ی کافی خوب نیستند دچار اظطراب و افسردگی می شوند. انتشار مطالب گمراه کننده و مقایسه های نادرست نیز بر این مشکلات روحی دامن می زند. در بسیاری از موارد، یا باورهای فرد غلط است و یا با رعایت نکاتی بسیار ساده این مسائل برطرف می شود. نگران هیچ چیز نباشید و به خواندن مقاله ادامه دهید.

۷ خوراکی که به تقویت قوای جنسی مردان کمک می کنند

۱.خارخاسک – بهترین دمنوش تقویت قوای جنسی و زناشویی!

عوارض جانبی بالقوه: تحریک گوارشی، نعوظ طولانی مدت!

تداخلات دارویی بالقوه: درصورتی که داروی فشار خون مصرف میکنید حتما با پزشک خود مشورت کتید.

خارخاسک (به انگلیسی Tribulus Terrestris)، گیاهی کوچک و برگدار است که در طب سنتی ایران و چین کاربردهای فراوانی دارد.همچنین به طور گسترده به عنوان یک مکمل ورزشی در دسترس است و معمولاً برای افزایش سطح تستوسترون و بهبود میل جنسی به بازار عرضه می شود.

در حالی که مطالعات اثری از افزایش تستسترون را نشان نمی دهد، به نظر می رسد میل جنسی را در افراد هر دو جنس افزایش می دهد. در واقع، در یک مطالعه، مصرف روزانه حدود 280 میلی گرم خارخاسک به مدت 3 ماه قادر به بهبود اختلال عملکرد جنسی در زنان قبل و بعد از یائسگی بدون عوارض جانبی نامطلوب بود. با این حال، مطالعات مختلف در افراد مبتلا به ED (اختلالات نعوظ) نتایج متفاوتی را نشان می دهد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف روزانه 800 میلی گرم از این مکمل به مدت 30 روز ED را درمان نمی کند. برعکس، در مطالعه دیگری، مصرف روزانه 1500 میلی گرم به مدت 90 روز نعوظ و میل جنسی را بهبود بخشید.

خلاصه تاثیرات خارخاسک

Tribulus terrestris یا خارخاسک ممکن است به افزایش میل جنسی کمک کند. با این حال نتایج در مورد توانایی آن برای درمان ED متناقض است.

۲. جینسینگ پرویی یا ماکا (Maca or Peruvian ginseng)

عوارض جانبی بالقوه: عوارض جانبی شناخته شده ای وجود ندارد.

تداخلات دارویی بالقوه: هیچ!

خانواده ی جینسینگ ها (جینسینگ کره ای، آمریکایی، پرویی و  قرمز) از محبوب ترین گیاه های تقویت جنسی مردان در سراسر دنیا هستند.

ماکا (Lepidium meyenii) گیاهی ریشه ای است که به طور سنتی برای تقویت باروری و میل جنسی استفاده می شود. می توانید مکمل ها را به اشکال مختلف از جمله پودر، کپسول و عصاره مایع خریداری کنید. یک مطالعه 12 هفته ای در سال 2002 نشان داد که 42٪ از مردانی که روزانه 1500 تا 3000 میلی گرم ماکا مصرف می کردند، افزایش میل جنسی را تجربه کردند. براساس یک بررسی تحقیقاتی، ماکا ممکن است به عنوان یک محرک طبیعی برای افزایش میل جنسی در مردان عمل کند. همچنین ممکن است به درمان ED کمک کند.

علاوه بر این، برخی شواهد نشان می دهد که ماکا ممکن است به مبارزه با کاهش میل جنسی و سردی مزاج به عنوان یک عارضه جانبی داروهای ضد افسردگی خاص رخ  می دهد، کمک کند. اکثر مطالعات نشان دادند که مصرف 1.5 تا 3.5 گرم (گرم) در روز به مدت حداقل 2 تا 12 هفته برای افزایش میل جنسی کافی است.

 خلاصه تاثیرات ماکا یا جینسینگ پرویی

ممکن است به تقویت میل جنسی و بهبود ED در افراد با علائم خفیف کمک کند.

۳. جینسینگ قرمز – تقويت قوای کمر سفت کن!

عوارض جانبی بالقوه: خشکی دهان، افزایش ضربان قلب، بی خوابی و عصبی بودن

تداخلات دارویی بالقوه: داروهای دیابت، رقیق کننده های خون، آسپرین، داروهای شیمی درمانی

جینسینگ – مخصوصاً جینسینگ قرمز – ممکن است باعثت اقزای میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی شود.

در واقع، مروری بر 10 مطالعه نشان داد که جینسینگ قرمز در بهبود برانگیختگی جنسی در زنان یائسه مؤثر است.

علاوه بر این، جینسینگ قرمز ممکن است تولید اکسید نیتریک را افزایش دهد. این ترکیبی است که به گردش خون کمک می کند و به آرامش عضلات آلت تناسلی کمک می کند. در واقع، مطالعات نشان داده اند که این گیاه به طور قابل توجهی در تقویت عملکرد نعوظ موثرتر از دارونماها یا اثر پلاسیبو است. مروری بر 9 مطالعه متشکل از نزدیک به 600 مرد مبتلا به ED خفیف تا متوسط به این نتیجه رسید که جینسینگ قرمز، در میان انواع دیگر، احتمالاً عملکرد نعوظ یا رضایت از رابطه جنسی را در مقایسه با دارونما بهبود می بخشد. با این حال، تأثیر ماورای طبیعه ای انتظار نداشته باشید!

خلاصه تاثیرات جینسینگ قرمز

جینسینگ قرمز تا حدی میل جنسی را تقویت کرده و عملکرد نعوظ را تقویت کند.

۴. شنبلیله – گیاهی برای افزایش تستسترون

عوارض جانبی بالقوه: حالت تهوع، مشکلات گوارشی

تداخلات دارویی بالقوه: رقیق کننده های خون

شنبلیله یک گیاه محبوب در طب سنتی ایرانی است که ممکن است به تقویت میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی کمک کند. این گیاه حاوی ترکیباتی است که بدن شما ممکن است از آنها برای تولید هورمون های جنسی مانند استروژن و تستوسترون استفاده کند.

یک مطالعه 12 هفته ای نشان داد که مصرف روزانه 600 میلی گرم عصاره شنبلیله باعث بهبود عملکرد جنسی و افزایش سطح تستوسترون در 120 مرد میانسال و مسن شد. به طور مشابه، یک مطالعه 8 هفته ای بر روی 80 زن با میل جنسی کم نشان داد که مصرف 600 میلی گرم شنبلیله در روز به طور قابل توجهی برانگیختگی و میل جنسی را در مقایسه با گروه دارونما (Placebo) بهبود می بخشد.

با این حال، تعداد کمی از مطالعات انسانی شنبلیله و میل جنسی را بررسی کرده اند، بنابراین تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. علاوه بر این، این گیاه با داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین تداخل دارد. اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از مصرف شنبلیله با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

خلاصه تاثیرات شنبلیله

شنبلیله ممکن است با تشویق تولید هورمون های جنسی، میل جنسی را تقویت کند

۵.زعفران – داروی گیاهی تقویت قوای جسمی مردان!

تداخلات دارویی بالقوه: رقیق کننده های خون

زعفران یک ادویه خوشمزه است که از گل زعفران (به انگلیسی Crocus sativus) به دست می آید.

بسیاری از کاربردهای سنتی آن از کاهش استرس گرفته تا عمل به عنوان یک ماده تقویت کننده جنسی، به ویژه برای افرادی که از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنند، متغیر است.برخی از مطالعات نشان می دهد که زعفران می تواند اختلالات جنسی ناشی از داروهای ضد افسردگی را بهبود بخشد.

علاوه بر این، یک بررسی از شش مطالعه گزارش داد که زعفران عملکرد نعوظ، میل جنسی و رضایت را در مردان بهبود می بخشد.  مروری بر 5 مطالعه روی 173 نفر نشان داد که زعفران جنبه های مختلف لذت جنسی، میل و برانگیختگی را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

خلاصه تاثیرات زعفران

زعفران عملکرد نعوظ، میل جنسی و رضایت را در مردان، خصوصا در افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می کنند افزایش می دهد.

۶. کُهَن‌دار یا ژینگوبیلوبا – معجون تقویت قوای جسمی مردان!

عوارض جانبی بالقوه: سطوح پایین سدیم خون

تداخلات دارویی بالقوه: رقیق کننده های خون، داروهای ضد روان پریشی، داروهای دیابت، داروهای ضد افسردگی

جینکو بیلوبا یک مکمل گیاهی محبوب در طب سنتی چینی است. بر اساس برخی تحقیقات قدیمی تر و مطالعات حیوانی، ممکن است مشکلات مختلفی از جمله نگرانی های جنسی مانند اختلال نعوظ (ED) و میل جنسی کم را درمان کند. این به این دلیل است که می تواند سطح اکسید نیتریک خون را افزایش دهد، که با افزایش انبساط رگ های خونی به جریان خون کمک می کند .

به نظر می رسد اثرات بالقوه افزایش اکسید نیتریک جینکو بیلوبا در حیوانات و انسان ها با شرایط مرتبط با کاهش تولید، مانند بیماری قلبی، قوی تر باشد.

هنگامی که با ترکیبات دیگری مانند L-arginine، روی، و خارخاسک (Tribulus terrestris) ترکیب میل جنسی و عملکرد جنسی را بهبود می بخشد.

خلاصه تاثیرات جینکوبیلوبا

جینکو بیلوبا ممکن است جنبه های مختلف اختلال عملکرد جنسی را درمان کند زیرا می تواند سطح اکسید نیتریک را افزایش دهد.

۷. ال سیترولین

عوارض جانبی بالقوه: هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای وجود ندارد!

تداخلات دارویی بالقوه: داروهای فشار خون و داروهای دیابت

ال سیترولین یک اسید آمینه است که به طور طبیعی توسط بدن شما تولید می شود. سپس بدن شما آن را به ال آرژنین تبدیل می کند که با تولید اکسید نیتریک برای گشاد شدن رگ های خونی به بهبود جریان خون کمک می کند. این به نوبه خود ممکن است ED (اختلالات نعوظ مردان) را درمان کند.

به عنوان مثال، یک مطالعه کوچک در سال 2011 روی 24 مرد مبتلا به ED خفیف و شرایط مرتبط با ED، مانند فشار خون بالا و دیابت، نشان داد که مصرف روزانه 1.5 گرم ال سیترولین به طور قابل توجهی علائم را در 50 درصد از شرکت کنندگان پس از یک ماه بهبود می بخشد. در مطالعه 30 روزه دیگری در مردان، مصرف روزانه ترکیبی از 800 میلی گرم ال سیترولین و 300 میلی گرم ترانس رسوراترول همراه با یک داروی تجویزی ED عملکرد نعوظ و را در مقایسه با درمان پلاسبو بهبود بخشید. ترانس رسوراترول، که معمولاً به عنوان رسوراترول شناخته می شود، یک ترکیب گیاهی است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و با مزایای سلامتی متعددی مرتبط است. ال سیترولین به عنوان یک مکمل غذایی به شکل کپسول یا پودر موجود است اما به طور طبیعی در غذاهایی مانند هندوانه، شکلات تلخ و آجیل وجود دارد.

خلاصه تاثیرات ال سیترولین

ال سیترولین ممکن است به مردان مبتلا به ED کمک کند زیرا در تولید اکسید نیتریک نقش دارد. این ماده هندوانه، شکلات تلخ و آجیل یافت می شود.

اثرات یوگا و مدیتیشن بر تقویت قوای جنسی مردان

یوگا و مدیتیشن هم می توانند در افرادی که دچار اختلالات نعوظ خفیف هستند تاثیرات ویژه ای داشته باشند. یوگا با افزایش گردش خون و خون رسانی به اندام مورد نظر کمک شایانی به توانایی نعوظ آقایان خواهد داشت. همچنین مدیتیشن، برای افرادی که از لحاظ ذهنی آمادگی مناسبی برای رابطه با پارتنر خود را ندارند بسیار موثر خواهد بود.

در مقاله های آتی درباره‌ی این دو روش توضیحات بیشتری خواهیم داد.

استفاده از مانتراها و عبارات تاکیدی را فراموش نکنید!

تا بعد… 🙂

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *