دانستنی‌های سلامت

دستگاه کولپوسکوپ چیست؟ تشخیص سرطان دهانه‌ی رحم و زگیل تناسلی (HPV)

معرفی انواع کولپوسکوپ - کولپوسکوپ اپتیک - ویدیو کولپوسکوپ

دستگاه کولپوسکوپ چیست؟ همه چیز درباره‌ی انواع دستگاه کولپوسکوپ

در طی سالیانی که در حیطه تجهیزات پزشکی زنان و زایمان فعالیت داریم، سوالات متعددی درباره‌ی انواع دستگاه کولپوسکوپ و فرایند عمل کولپوسکوپی از ما پرسیده می‌شود. همچنین با توجه به رشد چشمگیر شیوع ویروس اچ پی وی (Hpv) در جوامع خلاء فرهنگسازی و گسترش آگاهی در زمینه بهداشت اجتماعی و فردی احساس می‌شود. از این رو قصد داریم تا در مقاله جامع “دستگاه کولپوسکوپ چیست؟“، به سوالات پر تکرار شما پزشکان عزیز پاسخ دهیم.

دستگاه کولپوسکوپ (Colposcope) چیست؟

دستگاه کولپوسکوپ، ابزاری است که برای بررسی واژن و دهانه رحم استفاده می شود. این دستگاه معاینه دهانه رحم را در زیر نور متمرکز و بزرگنمایی چندین برابری برای پزشکان فراهم می‌اورد. دستگاه کولپوسکوپ با ارايه واقعی ترین تصویر ممکن از بافت و عروق رحم، پزشک را برای رسیدن به بهترین تشخیص خود یاری می کند. میکروسکوپ های این دستگاه (کولپوسکوپ اپتیک) معمولا به صورت دوتایی در کنار هم قرار دارد.

عکس کولپوسکوپ اپتیک

Labomed colposcope prima GN Labomed colposcope prima GN

در فرایند کولپوسکوپی، یک پزشک متخصص که در این زمینه آموزش دیده، به کمک میکروسکوپ‌های دقیق دستگاه، دهانه رحم (سرویکس)، واژن و لابیا (ناحیه خارجی واژن) شما از نظر علائم بیماری برای یافتن هرگونه بافت مشکوک به زگیل تناسلی و یا سرطان دهانه رحم بررسی می‌کند.

انواع دستگاه کولپوسکوپ چیست؟

دستگاه کولپوسکوپ عموما در دو نوع ارائه می شوند:

۱.کولپوسکوپ چشمی (اپتیک)

۲.ویدیو کولپوسکوپ

هر دو دستگاه با پایه های مخصوص خود در دو نوع پایه ثابت و پایه بازویی ارائه می شود. همچنین، منبع نور اختصاصی و فیلتر نور سبز برای مشاهده بهتر عروق و برجسته کردن جزيیات بافت دهانه رحم، معمولا به همراه دستگاه ارائه می گردد.

عکس مقایسه‌ای کولپوسکوپی زگیل تناسلی منجر به سرطان دهانه رحم

مراحل گسترش سرطان دهانه رحم - کولپوسکوپی زگیل تناسلی

کولپوسکوپ چشمی (کولپوسکوپ اپتیک – Optic Colposcope)

این نوع از کولپوسکوپ به صورت میکروسکوپ‌های دو چشم و پایه ثابت (بالا و پایین رونده) و پایه بازویی (حرکت در تمامی جهات) ارايه می شود. یک کولپوسکوپ استاندارد اساساً دارای سه بخش است:

  • سر که بخش اپتیک دستگاه است (میکروسکوپ هایی که قابلیت تنظیم بزرگنمایی و فاصله‌ی بین چشمی ها را دارند.)
  • منبع نور (منبع نور سرد – منبع نور گرم)
  • بدنه دستگاه (در دو نوع قابل حمل و ثابت)

شرکت تسنیم گستر کولپوسکوپ اپتیک دو برند معتبر لبومد آمریکا (Labomed) و دی اف وی برزیل (DFVasconcellos) را عرضه می کند. برای آشنایی با این محصول و مشاهده قیمت کولپوسکوپ چشمی تسنیم گستر روی لینک های زیر کلیک کنید.

قیمت کولپوسکوپ اپتیک لبومد پایه ثابت (Labomed Prima C)

Labomed colposcope prima GN

قیمت کولپوسکوپ چشمی لبومد پایه بازویی (Labomed Prima Gn)

Labomed colposcope prima GN

خرید آنلاین کولپوسکوپ چشمی دی اف وی پایه ثابت (DFV Decius Cp2500)

Dfv Colposcope 1250

خرید آنلاین کولپوسکوپ چشمی دی اف وی پایه بازویی (DFV Decius Cp1250)

Dfv colposcope 2500

ویدیو کولپوسکوپ (کولپوسکوپ ویدیویی – Video Colposcope)

ویدیو کولپوسکوپ دستگاهی است که دیگر در آن از عدسی های میکروسکوپی خبری نیست! ویدئو کولپوسکوپ ها دارای یک دوربین فیلمبرداری با لامپ های LED در جلوی دوربین هستند که روی پایه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع نصب می شود. یک پنل کنترل در پشت دوربین برای تغییر بزرگنمایی، پیمایش در منو نرم افزار دستگاه و گرفتن تصویر استفاده می شود. دستگاه ویدیو کولپوسکوپ در گذشته به دلیل کیفیت پایین ویدیو کولپوسکوپ های موجود در بازار با رزولوشن Vga و نهایتا HD خیلی در کسب رضایت متخصصین محترم موفق عمل نمی‌کرد. اما حالا با ارائه ویدیو کولپوسکوپ های فول اچ دی (Full Hd Video Colposcope) و قابلیت بزرگنمایی تا ۱۰۸ برابر، متخصصین زنان نگاه متفاوتی به این دستگاه دارند. درحالی که کولپوسکوپ‌های اپتیک نهایتا تا ۲۵ برابر بزرگنمایی را برای شما امکان پذیر می کنند.از دیگر قابلیت های این نوع از کولپوسکوپ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ثبت و مقایسه تصاویر بیمار
  • اتصال به لب تاپ
  • اتصال به مانیتورهای بزرگ تجاری و پزشکی
  • حافظه فلش مموری
  • بزرگنمایی تا ۱۰۸ برابر!

۱۰۸ برابر بزرگنمایی تصویر ویدیو کولپوسکوپ Full HD سامتک کره جنوبی

کولپوسکوپی رحم از روی مبل! – دستگاه ویدیو کولپوسکوپ پرتابل فول اچ دی سامتک کره جنوبی (Full Hd portable video colposcope)

شرکت تجهیزات پزشکی تسنیم گستر با اخد نمایندگی رسمی و انحصاری از برند سامتک کره جنوبی (Sometech) تنها وارد کننده دستگاه ویدیو کولپوسکوپ FULL HD این برند معتبر کره ایست. اولین دستگاه کولپوسکوپی فول اچ دی را از ما بخواهید!

دکتر مهدیس محمدیان امیری در حال کولپوسکوپی با دستگاه ویدیو کولپوسکوپ سامتک

دکتر مهدیس محمدیان امیری در حال کولپوسکوپی با دستگاه ویدیو کولپوسکوپ سامتک

ویدیو کولپوسکوپ Sometech با ارائه تصویر Full HD، نرم افزار قدرتمند، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی، سبک و پرتابل بودن و کنترل دستگاه به کمک جوی استیک (JoyStick) کاربرپسند، توجه متخصصین زنان جهان را به خود جلب کرده است. با توجه به کاربری آسان این دستگاه، در تبلیغات از شعار “روی مبل بشین و کولپوسکوپی کن!” استفاده می شود.

 

برای خرید آنلاین، اطلاعات بیشتر و مشاهده قیمت ویدیو کولپوسکوپ فول اچ دی Sometech h اینجا کلیک کنید.

 

جوی استیک دستگاه ویدیو کولپوسکوپ فول اچ دی سامتک - جهت کنترل منو دستگاه Sometech Video Colposcopeویدیو کولپوسکوپ سامتک - فول اچ دی - Full HD - Sometech - Video colposcope - خرید آنلاین - تجهیزات پزشکی - دستگاهویدیو کولپوسکوپ سامتک - فول اچ دی - Full HD - Sometech - Video colposcope - خرید آنلاین - تجهیزات پزشکی - دستگاه ویدیو کولپوسکوپ سامتک - فول اچ دی - Full HD - Sometech - Video colposcope - خرید آنلاین - تجهیزات پزشکی - دستگاه

تسنیم گستر، برگزار کننده کارگاه های کولپوسکوپی

شرکت تجهیزات پزشکی تسنیم گستر، به جهت گسترش آگاهی عموم مردم و آشناسازی متخصصین محترم فیلد زنان و انکولوژی با تکنولوژی روز دنیای پزشکی، سال هاست در حوزه برگزاری کارگاه های پزشکی فعال است. برای اطلاع از کارگاه های شرکت تسنیم گستر و روش های ثبت نام پیج اینستاگرام شرکت و سایت را دنبال کنید.

وظیفه‌ی خود میدانیم که مجددا از متخصصینی که ما را در این امر یاری می کنند، قدردانی کنیم.

عکس جمعی کارگاه کولپوسکوپی تسنیم گستر

 

سوالی درباره‌ی کولپوسکوپ دارید؟

در مقاله های بعد، تمامی سوالات پر تکرار بیماران درباره ی عمل کولپوسکوپی و جواب آزمایش کولپوسکوپی را پاسخ خواهیم داد. همچنین ساخت انیمیشن کولپوسکوپی برای آگاه سازی بیماران از  مراحل پروسه کولپوسکوپی، در دست ساخت قرار دارد.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اما اگر درباره‌ی هریک از محصولات سوالی دارید می‌ توانید در کامنت ها مطرح کنید.

سایر راه های ارتباطی با شرکت:

تلفن: 02188503551

ایمیل: info@tasnimgostar.com

اینستاگرام: https://instagram.com/tasnim_gostar

“باهم، برای سلامت جامعه زنان”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *