دانستنی‌های سلامت

بهترین زمان رابطه زناشویی (برای بارداری یا لذت بیشتر)

بهترین زمان رابطه زناشویی و جنسی برای لذت و بارداری

بهترین زمان رابطه زناشویی

برای اکثر زوج‌هایی که قصد باروری دارند، این سوال مطرح است که بهترین زمان رابطه زناشویی برای بارداری، دقیقا چه زمانی است؟

وجود بچه یکی از اتفاقات دلچسب زندگی و هدف بزرگ ازدواج است. به همین دلیل، برای بسیاری از خانم‌ها مهم است که بدانند که با اختصاص‌دادن چه زمانی به رابطه جنسی، می‌توانند نتیجه مثبتی بگیرند. پس ندانستن زمان مناسب رابطه ممکن است شانس بارداری را کاهش دهد یا آن را با مشکل مواجه کند.

بهترین زمان رابطه برای بارداری

ذکر این نکته لازم است که اسپرم درون بدن زن، 3 الی 6 روز زنده می‌ماند اما تخمک‌ها بعد از رهاشدن، درنهایت 24 ساعت فعال‌اند. جهت افزایش احتمال بارداری، یک یا 2 روز قبل و بعد از تخمک‌گذاری، رابطه جنسی داشته باشید تا احتمال لقاح اسپرم و تخمک افزایش یابد.

بهترین زمان رابطه زناشویی در اسلام

دین اسلام نیز برای معتقدین به خود، زمان‌های خاصی را برای انجام رابطه سفارش می‌کند که پایبندی به‌ آنها مستحب است. به‌طور مثال، آمیزش در شب اول رمضان، در شب‌های دوشنبه، سه‌ شنبه، پنجشنبه، جمعه و عصر روز جمعه، بهترین زمان برای نزدیکی در نظر گرفته شده است‌‌.

بهترین زمان رابطه برای بارداری دختر

با این اوصاف برای زوج‌هایی که دوست دارند فرزند دختر داشته باشند، بهتر است 4 روز تا 24 ساعت قبل از تخمک‌گذاری، رابطه داشته باشند چراکه در این دوره، کروموزوم‌های جنسی XY نسبت به کروموزوم‌های XX مرد، حرکت کندتری دارند.

در این صورت کاریوتاید X از مایع منی مرد جدا و با کاریوتاید X زن ترکیب شود، جنسیت جنین دختر خواهد شد.

بهترین زمان رابطه برای بارداری پسر

طبق عقیده علم پزشکی و طب سنتی، هرچقدر نزدیکی به زمان تخمک‌گذاری زن بیشتر باشد، احتمال این‌که جنسیت جنین پسر باشد، بالا خواهد بود. گفته می‌شود که جنسیت پسر را مردها تعیین می‌کنند. به همین دلیل با رابطه در این دوره، اسپرم‌ها نفوذ عمیق‌تری به تخمک دارند‌.

بهترین زمان رابطه بعد از پریود

چرخه قاعدگی نشان از پذیرش بدن برای بارداری دارد که در هر ماه این اتفاق برای بانوان رخ می‌دهد. سیکل قاعدگی در خانم‌ها 25 تا 35 روز متغیر است. ازاین‌رو گفته می‌شود که 14 الی 17 روز بعد از دوره پریود، بهترین زمان برای رابطه و اقدام به بارداری است.

زمان رابطه بعد از زایمان طبیعی

تجارب جنسی فراوانی بعد از زایمان وجود داشته که منجر به حساسیت‌های خفیف تا دردها و عفونت‌های جدی شده است. بنابراین؛ بهترین زمان رابطه برای بارداری، حدود 4 تا 6 هفته بعد از تولد نوزاد خواهد بود چون جای بخیه‌ها بهبود و خون‌ریزی پایان یافته است.

زمان اولین رابطه بعد از سزارین

اولین رابطه جنسی بعد از سزارین، معمولا 4 تا 8 هفته بعد از جراحی انجام می‌شود چراکه بعد از این مدت‌زمان، بخیه‌ها کاملا بهبود یافته و احتمال بروز مشکلات واژینال وجود نخواهد داشت.

زمان رابطه بعد از سقط جنین

در راستای تشریح بهترین زمان رابطه برای بارداری، باید بگوییم که دخول جنسی از زوجی به زوج دیگر متفاوت است. معمولا توصیه می‌شود که این عمل حداقل 6 هفته بعد از سقط صورت گیرد تا خون‌ریزی کاملا قطع شده و تمام بافت‌های باقی‌مانده جنین تخلیه شود.

از زمان رابطه تا بارداری چقدر طول میکشد (تشکیل جنین)

هیچ‌کس نمی‌تواند پیش‌بینی دقیقی از مدت‌زمان فاصله میان اولین نزدیکی و بارداری داشته باشد. اما به‌طور متوسط، می‌توان گفت که این زمان حدود 3 ماه به‌ طول می‌انجامد.

در این میان استعمال دخانیات یا بیماری‌های زمینه‌ای ممکن است این دوره را به یک سال هم برساند. اما اگر زوجین بالای 35 سال باشند و با گذشت یک سال از اقدام آنها هیچ اتفاقی رخ ندهد، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

راههای لذت بردن بیشتر از همسر درحین رابطه

راه های لذب بیشتر در رابطه جنسی

رابطه جنسی می‌تواند احساسات زیادی از قبیل عشق، هیجان و هوس را در بر داشته باشد، لذت بی‌همتایی به انسان القا کند و تضمین‌کننده ثبات پیوند عاطفی طرفین شود. اگر می‌خواهید آن‌طور که باید از رابطه جنسی با همسرتان لذت ببرید، به مواردی که در ادامه شرح داده‌ایم، دقت کنید.

چگونه مدت زمان رابطه را افزایش دهیم؟

افزایش زمان سکس، یک راه برای تنوع‌ بخشیدن به رابطه و لذت بیشتر است. روش‌های سالمی که برای این امر پیشنهاد می‌شوند، ورزش‌های طولانی و مکرر، خوردن سبزی‌جات و میوه‌جات، در معرض آفتاب‌بودن، استفاده از اسپری تاخیری، تغییر مکرر پوزیشن در طول رابطه و آرام‌کردن ذهن است. راهکار های متعددی برای این مورد وجود دارد که می توانید در مقاله درمان های طبیعی زود انزالی مطالعه کنید.

در زمان رابطه چه حرف هایی بزنیم؟

علاوه‌بر انتخاب بهترین زمان رابطه برای بارداری، افزایش لذت یک رابطه با به‌کارگیری واژه‌های شهوانی در قالب عاطفی، اهمیت زیادی دارد.

مکالمه زوجین در طول رابطه باید با این مضمون باشد که لذت جنسی فوق‌العاده بالایی را با شریک خود تجربه می‌کنند. همچنین از خودتان، زیبایی و برتری‌هایتان صحبت کرده تا طرف مقابل برای همراهی بیشتر تحریک شود.

راه های افزایش لذت در مردان

رسیدن به اوج لذت جنسی، تجربه خوشایندی است همه مردان بلااستثنا طالب آن هستند. در این راستا، باید با مصرف ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین E، A، D، سلنیوم و روی به تقویت قوای جنسی خود بپردازند. همچنین اصلاح سبک تغذیه، خوردن بیشتر مغزها و سبزی‌جات می‌تواند تاثیر خوبی بر سیستم جنسی افراد بگذارد. برای مطالعه توضیحات کامل مقاله راهکارهای طبیعی تقویت قوای جنسی مردان را مطالعه کنید.

روش افزایش لذت در زنان

انجام اقداماتی جهت افزایش میل جنسی در هنگام انتخاب بهترین زمان رابطه برای بارداری، نکته مهمی است که باید قبل از هر مسئله‌ای بررسی شود.

برای تحریک‌پذیری مناسب خانم‌ها، انجام ورزش‌های منظم، رژیم غذایی سالم، مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین، بررسی هورمون‌های بدن و کارکرد غده تیروئید، از اقدامات مهمی است که نباید آن را نادیده گرفت.

علائم ارضا شدن درزنان (ارگاسم زنان)

نشانه ها و علائم ارضا شدن زنان و ارگاسم خانم ها

حالا که با انتخاب بهترین زمان رابطه برای بارداری و روش‌هایی برای لذت بیشتر طرفین آشنا شدید، اجازه دهید از علائم ارگاسم یا همان ارضا جنسی بانوان برایتان بگوییم.

زمانی که یک زن در طول رابطه به حالتی از بالاترین لذت جنسی می‌رسد، اصطلاح ارگاسم را برایش به‌کار می‌بریم. این حالت می‌تواند به 2 شکل رخ دهد؛ خارج‌شدن مایع از واژن یا انزال از طریق مجرای ادراری.

برخی از علائم رسیدن به ارگاسم را در ادامه می‌خوانید.

  • انقباض عضلات
  • بالارفتن ضربان قلب و تنفس
  • ناله‌هایی از سر نشاط و سرخوشی
  • ترشحات واژن

ارضاشدن زنان می‌تواند با تحریک نواحی مختلف جنسی و غیرجنسی صورت بگیرد. در واقع ارگاسم هریک از زنان، تحت شرایطی خاص و منحصربه‌فرد انجام می‌شود. در ادامه راجع‌به این موضوع بیشتر می‌خوانید.

نقاط حساس بدن زنان برای تحریک جنسی

برای اثربخشی بهتر نزدیکی، علاوه‌بر انتخاب بهترین زمان رابطه برای بارداری، باید نحوه برقراری یک رابطه را دانست. در این میان، دانستن نقاط حساس بدن زنان ازآن جهت برای مردان اهمیت دارد که لذت جنسی را برای طرفین، دوچندان می‌کند.

گردن، لب‌ها، سینه، قسمت داخلی ران‌ها، گوش‌ها، انحنای زانو، کشاله ران‌ها و لب‌های اندام جنسی، از نقاط تحریک‌آمیز هستند. اما نقطه‌ای که بیش از سایر قسمت‌ها در دستیابی زنان به ارگاسم موثر است، تحریک نقطه G خواهد بود. ناحیه G، یک ناحیه اروژنی در واژن است که وقتی تحریک شود، به ارگاسم‌ و انزال فوق‌العاده قوی منجر می‌شود.

جمع‌بندی

بهترین زمان رابطه برای بارداری، دغدغه مهم بسیاری از زوج‌ها جهت رسیدن به رضایت است. دانستن این موضوع، علاوه‌بر این‌که می‌تواند زوجین را سریع‌تر به خواسته بچه‌دارشدن برساند، لذت بیشتری از یک رابطه به افراد خواهد رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *